Huurders Woonpalet plannen reparaties zelf in

Heeft u een vraag of opmerking?

020-632 3331

of

De huurders van corporatie Woonpalet in Zeewolde kunnen sinds kort zelf 24/7 reparatieverzoeken indienen via de website. En vervolgens direct een vakman inplannen op een moment dat het de bewoner schikt. Dat scheelt de medewerkers van Woonpalet veel tijd, die zij nu kunnen besteden aan het verder bevorderen van de leefbaarheid in de wijken. Manager Klantzaken Bertho Eding van Woonpalet: “Hoe mooi is dat. Betere service voor de klant, meer efficiency voor de corporatie. Een echte win-win.

”Woonpalet in Zeewolde beheert 1.950 huurwoningen. Naast sociale huurwoningen heeft de organisatie ook vrije sector huurwoningen en koopwoningen. Van der Leij is al jaren de vaste partner voor dagelijks- en mutatieonderhoud, sinds kort ook voor planmatig onderhoud. De samenwerking bevalt heel goed, zegt Woonconsulent Marije Kleene van Woonpalet: “Zeker weten! Onze huurders zijn tevreden en wij ook. Van der Leij is een echte specialist op dit gebied. En dat merk je.”

Onderhoud Woonpalet klantgestuurd

“Woonpalet wil in alle processen de klant centraal stellen,” vertelt Bertho Eding.“We hebben in de afgelopen jaren al veel processen met dat uitgangspunt opnieuw ingericht. We hebben het verhuur- en inspectieproces inmiddels helemaal gedigitaliseerd, waardoor het voor de klant allemaal een stuk sneller en efficiënter loopt. Het reparatieverzoeken-proces is een belangrijk proces bij corporaties. Aangezien dit tot voor kort arbeidsintensief was en over veel schijven liep, was daar een behoorlijke winst te behalen. Niet alleen intern, maar ook voor de klant. Samen met Van der Leij hebben we nu een grote stap gezet, waar door iedereen hard aan is gewerkt. We zijn erg tevreden met het resultaat tot nu toe.”

Korte lijnen, heldere communicatie

Het digitale reparatieverzoeken-proces is daarmee een resultaat van een nauwe samenwerking tussen opdrachtgever en aannemer. “Snelle respons, korte lijntjes, heldere communicatie met elkaar én met onze klanten staan daarbij voorop,” zeggen Bertho Eding en Marije Kleene. “Van een vaste onderhoudspartner verwachten wij daarnaast veel meedenkkracht, oplossingsgerichtheid en uiteraard goede resultaten. Met Van der Leij is dat allemaal prima in orde. En daar komt nog bij dat de vaklieden de kunst verstaan om elegant met de bewoners om te gaan. Dat vinden wij heel belangrijk, want bij ons draait alles om tevreden huurders. De manier waarop het bewonerscontact bij onderhoud en reparaties wordt ingevuld, is daarbij een factor van belang.”

Bekijk de website van Woonpalet: www.woonpalet.net

Bertho Eding, Manager Klantzaken van Woonpalet